مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 15:052021-11-20سياسي

اتحاد عمیقی بین علما و مراجع ایران و عراق برقرار است


نماینده آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید عراق در ایران گفت: آمریکا سالهاست که در تلاش است تا به اختلاف افکنی در بین علمای شیعه دامن بزند اما امروز تمام علمای شیعه ایران و عراق بر اینکه باید به دیدار یک دیگر بروند و باهم اتحاد داشته باشند؛ - اتفاق نظر دارند.

حجت الاسلام شیخ قیس طایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که روابط ایران و عراق از دیرباز بصورت صمیمی و مطلوبی شکل گرفته است گفت: آیت الله یعقوبی از علمای عراق همیشه از این دو کشور به عنوان برادر دوقلویی یاد می کند که از هم دیگر جدایی ناپذیر هستند.

طایی بیان کرد: در اربعین حسینی(ع) همبستگی بین ایرانی ها و عراقی ها بیش از همیشه می شود و ایرانی ها احساس می کنند که در کشور خودشان حضور دارند و احساس غریبگی نمی کنند و زائران عراقی هم در ایران چنین احساسی دارند.

نماینده آیت الله محمد یعقوبی گفت: از زمان حضور امام خمینی(ره) در نجف اشرف وابستگی بین دو کشور ایران و عراق بیش از همیشه شده و در دوران زعامت مقام معظم رهبری نیز این اتحاد بسیار تقویت شده است.

به گفته وی، مرجعیت، مرز جغرافیایی و نژادی ندارد و وقتی ما از مرجعیت صحبت می کنیم منظورمان تمام شیعیان است و آیت الله یعقوبی مرجعیت شیعی در عراق نیز در همین راستا مشغول انجام وظایف خود در قالب جایگاه مرجع تقلید می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد عمیقی بین علما و مراجع ایران و عراق برقرار است

اتحاد عمیقی بین علما و مراجع ایران و عراق برقرار است