مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 15:302021-11-20سياسي

جواد محقق: وضعیت کتابخوانی در کشور نامطلوب نیست/ با برخی شایعات موافق نیستم


وضعیت کتابخوانی در کشور ما چندان نامطلوب نیست و من با برخی شایعات موافق نیستم، اما نسبت به وضعیت مطلوب با توجه به پیشینه فرهنگی فاصله داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، جواد محقق امشب در آیین بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان با بیان اینکه یکی از شغل هایی که همواره در حسرت آن بودم، کتابداری است اظهار کرد: پدر و مادرها برای اینکه فرزندان آنها کتابخوان شوند ابتدا خودشان باید اهل مطالعه باشند چراکه بچه های ما چیزی نمی شوند که ما می خواهیم، بلکه چیزی می شوند که ما هستیم.

وی با بیان اینکه بچه ها به عمل ما نگاه می کنند نه حرف ما افزود: بهترین تشویق کار عملی است و نه سخنرانی و نصیحت کردن، در این راه کودکانی که هرگز بزرگترها را در حال کتاب و کتابخوانی نمی بینند چرا باید کتاب را با اهمیت بشمارند و وقتی در خانه همه چیز هست جز یک قفسه کتاب، وقتی در دورهمی های فامیلی سخنی از کتاب و مطالعه نیست، کودکان هم با اهمیت کتاب آشنا نمی شود.

این نویسنده برجسته با اشاره به اینکه وقتی فرزندان، والدین خود را به کتابخانه ها، کتاب فروشی ها و نمایشگاه کتاب نبرده باشد، طبیعی است که اهل کتاب نمی شود تصریح کرد: با شرایطی هم که در مدرسه ایجاد کردیم با کتاب های بیهوده کمک درسی، فرصتی برای کتابخوانی نمی ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواد محقق: وضعیت کتابخوانی در کشور نامطلوب نیست/ با برخی شایعات موافق نیستم

جواد محقق: وضعیت کتابخوانی در کشور نامطلوب نیست/ با برخی شایعات موافق نیستم