مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 20:002021-11-20ورزشي

آیا این بهترین تیم ملی تاریخ است؟


ما حتما تیم بسیار خوبی داریم اما آیا واقعا نسل فعلی، بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را می سازد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: صعود تیم ملی به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی 2022 قطر تقریبا قطعی شده است.

به موازات این موفقیت اما، در تمام طول هفته های گذشته یک ادعا از سوی منتقدان و پیشکسوتان بسیار زیاد تکرار شده است؛ این که تیم فعلی، بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران است و صعود به جام جهانی دستاورد چندان ویژه ای برای آن به شمار نمی آید.

این قبیل دیدگاه ها به دفعات با کلیدواژه نسل طلایی تکرار شده است.

ما حتما تیم بسیار خوبی داریم اما آیا واقعا نسل فعلی، بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را می سازد؟ یک مقایسه ساده ساده ترین کار ممکن برای محک زدن این ادعا آن است که بازیکنان تیم ملی فعلی را با فهرست تیم ملی در چند مقطع دیگر مقایسه کنیم.

مثلا می شود سراغ چهار تیمی رفت که بعد از انقلاب به مرحله نهایی جام جهانی صعود کردند.

جام جهانی 98: احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، پرویز برومند، نادر محمدخانی، مهدی مهدوی کیا، نعیم سعداوی، محمد خاکپور، افشین پیروانی، علی اکبر استاداسدی، جواد زرینچه، ستار همدانی، مهدی پاشازاده، رضا شاهرودی، مهرداد میناوند، کریم باقری، علیرضا منصوریان، سیروس دین محمدی، حمید استیلی، علی لطیفی، بهنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا این بهترین تیم ملی تاریخ است؟

آیا این بهترین تیم ملی تاریخ است؟