مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-21پزشكي

واکسینه شدن 95 درصد کودکان بر علیه بیماری سرخک سرخجه و اوریون


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون بیش از 95 درصد جمعیت هدف 9 ماه تا هفت سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمپین واکسیناسیون سرخک، - ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون بیش از 95 درصد جمعیت هدف 9 ماه تا هفت سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه شدند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با ایسنا افزود: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری ها به علت تردد اتباع خارجی از هشتم آبان تا پنجم آذر برای گروه سنی 9 ماه تا هفت سال(متولدین یکم مهر92 تا یکم بهمن 99) در حال انجام است.

وی اجرا نکردن برنامه های ایمن سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان و طغیان این بیماری ها در آن کشورها را علت اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: از ابتدای اجرای این کمپین تاکنون بیش از 290 هزار کودک 9 ماه تا 7 سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن سرخک ، سرخجه و اوریون را دریافت کردند و پوشش واکسیناسیون سرخک به بیش از95 درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سرخک یکی از شایع ترین بیماری های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن 95 درصد کودکان بر علیه بیماری سرخک سرخجه و اوریون

واکسینه شدن 95 درصد کودکان بر علیه بیماری سرخک سرخجه و اوریون