مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-21فرهنگي

حفظ نماد تاریخی زواره با مرمت چهارصفه های این شهر تاریخی


یک فعال میراث فرهنگی و تاریخی گفت: زواره تنها شهری در کشور است که بافت تاریخی آن با 36 هکتار وسعت به طور کامل ثبت میراث فرهنگی کشور شده است.

در واقع این بافت و خانه های داخل این حصار، - ایسنا/تهران یک فعال میراث فرهنگی و تاریخی گفت: زواره تنها شهری در کشور است که بافت تاریخی آن با 36 هکتار وسعت به طور کامل ثبت میراث فرهنگی کشور شده است.

در واقع این بافت و خانه های داخل این حصار، همان شهر تاریخی با قدمت بیش از هزار سال است که خوشبختانه به تدریج مردم شهر به اهمیت آن پی برده و در مرمت آن در حد توان مشارکت کرده اند.

محسن هادی طحان زواره در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که در بافت تاریخی زواره خانه های ساخته شده که بیش از صدها سال قدمت با ویژگی های خاص معماری مناطق کویری و در عین سادگی دارند، گفت: این بناها در نوع خود بی نظیر است از جمله چهارصف هایی زیبا و بکر با مصالح خشت و گل و آجر فرش که برای مردم آن دیار عادی است.

وی با اظهار تاسف از این که برخی مالکان یا شهرداری در گذشته نه چندان دور به راحتی این خانه ها را تخریب می کردند، افزود: امروزه مردم فهیم زواره مخصوصا ساکنان بافت تاریخی و خانه های پنج دری و حوض خانه و چهارصفه ای با شناخت میراث کهن خود و با درایت و هوشیاری در صدد حفظ این بناها برآمده و با مرمت چهارصفه ا این نماد تاریخی شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ نماد تاریخی زواره با مرمت چهارصفه های این شهر تاریخی

حفظ نماد تاریخی زواره با مرمت چهارصفه های این شهر تاریخی