مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-21اقتصادي

مشکل خودروسازان تحریم و تورم نیست


انصافاً صنعت خودروسازی ایران پس از انقلاب اسلامی و در شرایط تحریمی، دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است، اما قطعاً در قیاس با رقبای خارجی خود فاصله زیادی دارد.

- خبرگزاری فارس اراک؛ انصافاً صنعت فرصت طلب (درونی و بیرونی) از موقعیت و شرایط خودروسازان به نفع خود، وجود مدیران بعضاً ناکارآمد و سوء مدیریت و همچنین نیروی انسانی مازاد بر نیاز و بعضاً غیرمتخصص و نیز عدم استفاده بهینه از منابع بوده است.

علاوه بر این؛ مشکل ساختار معیوب، ضعف سیستم کنترلی و نظارتی، عدم شایسته سالاری در صنعت، فقدان اراده برای ایجاد شرایط رقابتی با رقبای خارجی، کاهش کیفیت، عدم خلاقیت و نوآوری و امثال آن است.

مجموعه موارد فوق و سایر مسائل خُرد و کلان مشابه آن سبب شده تا هزینه های سربار و جانبی تولید در صنایع خودروسازی کشور در حد قابل ملاحظه ای افزایش یافته و در رقابت با خودروسازان خارجی، قیمت تمام شده بیشتری به صنعت خودروسازی تحمیل شود.

برای اثبات این ادعا کافی است که یک تیم تخصصی کاملاً بی طرف، قیمت تمام شده چند نمونه از خودروهای تولیدی آنها را محاسبه کنند تا مشخص شود که خودروسازان ما چه مقدار گران فروشی می کنند.

البته بدیهی است که برای رفع مشکل در این زمینه نباید فقط در جستجوی معلول ها باشیم، بلکه باید علت های اصلی را شناسایی و به شکل ریشه ای و اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل خودروسازان تحریم و تورم نیست

مشکل خودروسازان تحریم و تورم نیست