مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-21فرهنگي

فضایی دور از آلودگی صوتی می خواهیم


عباس نجاری که در این دوره از جشنواره تئاتر آیینی سنتی نمایش «پهلوان کچل و دیوهای سیاه» را اجرا می کند، معتقد است که آثار عروسکی و سنتی برای اجرای خود نیازمند فضایی در خور و به دور از آلودگی صوتی هستند.

- عباس نجاری که در این دوره از جشنواره تئاتر آیینی سنتی نمایش پهلوان کچل و دیوهای سیاه را اجرا می کند، معتقد است که آثار عروسکی و سنتی برای اجرای خود نیازمند فضایی در خور و به دور از آلودگی صوتی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کارگردان درباره میزان توجه جشنواره تئاتر آیینی سنتی به نمایش های عروسکی گفت: اگرچه جشنواره آیینی و سنتی می کوشد بستر مناسبی برای آیین ها و نمایش های ایرانی باشد اما لازم است که با نگاه به نمایش های کوچک و ظریف عروسکی در مقابل نمایش های صحنه ای، فضایی در خور و دور از آلودگی های صوتی، به این گونه ها اختصاص دهند.

نجاری درباره محتوای نمایش خود نیز توضیح داد: این نمایش بر اساس درون مایه، نمایش جی جی ویجی شیراز و بارویکردی هم سو با جامعه امروز است که به روایت عشق و دلدادگی، پهلوانی، گذشت و تلاش در زندگی می پردازد.

او با اشاره به کارکرد نمایش جی جی ویجی افزود: جی جی ویجی از دیرباز شادی بخش محافل و مجالس شیرازی های اصیل بوده و در جشن هایی نظیر صبح روز عروسی و بسیاری شادمانی های دیگر اجرا می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضایی دور از آلودگی صوتی می خواهیم

فضایی دور از آلودگی صوتی می خواهیم