مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-21سياسي

هشدار درباره نابودی هر برگ سند


با از بین رفتن هر برگ سند، گوشه ای از تاریخ فرهنگی کشور از بین خواهد رفت، لذا باید فکر اساسی برای حفظ اسناد و مدارک فرهنگی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه اظهار کرد: آموزش کارکنان و حتی مدیران یکی از راه های حفاظت از مدار ک فرهنگی کشور است تا چگونگی برخورد با اسناد و حفاظت از آن ها را به خوبی بیاموزند.

اسناد و مدارک اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی سال ها به صورت بایگانی جاری قابل استفاده هستند و در مسائل مختلف مالی، اداری، حقوقی و پرسنلی کاربرد دارند و پس از سالیان که به صورت راکد درآمدند باز هم در مواردی استفاده می شوند و از دوره ای به بعد جنبه تاریخی پیدا کرده و به همین دلیل چه بسا با گذشت زمان ارزش آن ها افزوده شود.

امیرخانی سپس گفت: برای بررسی و ساخت یک مکان فرهنگی به سوابق نیاز داریم، بررسی سابقه ها و تصاویر کمک می کند تا بتوان تصمیم مناسب در این خصوص اتخاذ کرد و بدون مطالعه کاری انجام نداد، لذا حفظ و صیانت از اسناد فوق العاده مهم است.

بسیاری از اسناد و مدارک در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی، عامدانه یا به صورت سهوی از بین رفته اند که این خسارت جبران ناپذیر است، برخلاف خیلی از کتاب ها، نشریات و مطبوعات که امکان داشتن نسخه های دیگر را دارند، به طور معمول اسناد و مکاتبات یک نسخه ای هستند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره نابودی هر برگ سند

هشدار درباره نابودی هر برگ سند