مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-21بين الملل

مفاد توافق سیاسی ژنرال عبدالفتاح البرهان با حمدوک در سودان


منابع سودانی از توافقی خبر دادند که امروز میان ژنرال عبدالفتاح البرهان و عبدالله حمدوک به امضا رسیده است و طی آن حمدوک به منصب خود بازمی گردد.

- ، تلویزیون دولتی سودان گزارش داد که حمدوک و البرهان توافق سیاسی را به امضا رساندند که نخست وزیر سودان را به منصبش باز می گرداند.

مفاد این توافق عبارتند از اینکه دولت مدنی متشکل از تکنوکراتها برای دوره انتقالی تشکیل می شود، شورای حاکمیتی ناظر بر روند انتقالی است، همه زندانیان سیاسی آزاد می شوند و در راستای ایجاد ارتش واحد اقدام می شود.

سند قانون اساسی مرجع اساسی برای تکمیل روند انتقالی است.

عبدالله حمدوک گفت که این توافق سبب توقف خونریزی خواهد شد.

این درحالی است که قبلا گروه طرح ملی جامع سودان از توافق نهایی حاکمیت نظامی این کشور با عبدالله حمدوک برای بازگشت وی به مقام نخست وزیری در مرحله انتقالی خبر داده و اعلام کرده بود که به موجب توافق حاکمیت نظامی سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان با نیروهای مدنی، همه زندانیان سیاسی آزاد خواهند شد و همه به مرحله اجرای میثاق قانونی و سیاسی دوره انتقالی بازخواهند گشت.

از سوی دیگر، فضل الله بورما ناصر ، رییس موقت حزب الامه سودان، هم خبر داد که پس از توافقاتی که در ساعات پایانی روز شنبه انجام شده، عبدالله حمدوک به مقام خود در نخست وزیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاد توافق سیاسی ژنرال عبدالفتاح البرهان با حمدوک در سودان

مفاد توافق سیاسی ژنرال عبدالفتاح البرهان با حمدوک در سودان