مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 20:502021-11-21دانش

چرا کتاب نمی خوانیم؟


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دلایل کتاب نخواندن را تشریح کرد.

- علی باجلان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتاب نمی خوانیم چون از کتاب خواندن خوشمان نمی آید و نمی دانیم که بسیاری از این خوشم می آیدها و خوشم نمی آیدها به کلی بی اعتبار هستند، زیرا براساس آموخته های تلقینی و سلیقه ای و تجارب پیش پا افتاده و دم دستی ما در محیط خانواده، تحصیل و کار و.

و متأثر از افراد عموماً هم سطح با ما شکل گرفته اند و مادامی که با مطالعه و تلمذ از انسان های آگاه تر از ما محک نخوردند، معیار خوبی برای تصمیم گیری ها و انتخاب های ما نیستند.

وی تصریح کرد: کتاب نمی خوانیم چون بر این باور نادرست هستیم که با افزایش سن، عقل نیز به خودی خود رشد می کند درحالی که نمی دانیم رشد عقلی اکتسابی است و با فعالیت و پرورش فکری به دست می آید و بهترین محرک ذهن برای این منظور مطالعه است.

این دکترای کتابداری و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: کتاب نمی خوانیم زیرا فکر می کنیم پیچیده ترین مسائل را در هر عرصه ای می توانیم با ذهن پرورش نیافته و معلومات ناقص خود ساده سازی کنیم اما نمی دانیم که حتی مفاهیم به ظاهر ابتدایی نیز زوایایی تکمیلی و مراتبی پیشرفته دارند که در این قاعده نمی گنجند و خام اندیشی های ما راهی به آن ها نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کتاب نمی خوانیم؟

چرا کتاب نمی خوانیم؟