مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 23:152021-11-21بين الملل

توافق حمدوک و البرهان درباره انتخابات/ اعتراضات خیابانی ادامه دارد


توافق سیاسی میان نخست وزیر رها یافته از حبس خانگی با فرمانده ارتش سودان نتوانسته است معترضان به کودتای نظامی اخیر در این کشور را از ادامه تظاهرات بازدارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات سودانی شامگاه یکشنبه چهار زندانی سیاسی تحولات اخیر از جمله عمر الدقیر رییس حزب کنگره سودان و یاسر عرمان(هر دو از رهبران ائتلاف   قوی الحریه و التغییر) را آزاد کردند.

در همین حال عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان نیز که روز یکشنبه از حبس خانگی خارج شده است، تاکید کرد که ایجاد یک اجماع ملی گسترده یک مسئولیت و پیش نیاز موفقیت دوره انتقالی است.

حمدوک عصر یکشنبه، ساعاتی پس از امضای توافقنامه سیاسی با عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور، وظایف خود را در دفتر خود در در دولت آینده این است که دولت تکنوکرات ها با صلاحیت های مستقل باشد، تاکید کرد که بر مسائل محدودی تمرکز خواهد کرد که مهم ترین آن گذار دموکراتیک است.

وی با بیان اینکه ایجاد اعتماد بین احزاب سودانی نیازمند شفافیت، جدیت و سعه صدر است، گفت  در زمانی که در حبس خانگی به سر می برد با طیف وسیعی از نیروهای سیاسی تماس داشته است.

این در حالی است که در شهرهای خارطوم، خارطوم بحری و ام درمان مردم این بار در اعتراض به توافق سیاسی میان حمدوک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق حمدوک و البرهان درباره انتخابات/ اعتراضات خیابانی ادامه دارد

توافق حمدوک و البرهان درباره انتخابات/ اعتراضات خیابانی ادامه دارد