مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 23:352021-11-21فناوري

ذهن آگاهی، کلید غلبه بر اعتیاد به اینترنت


استفاده بیش ازحد از اینترنت، نه تنها موجبات احساس تنهایی بیشتر را فراهم می آورد، بلکه تبعات ناخوشایندی در زندگی روزمره افراد به ویژه نوجوانان خواهد داشت.

- محققان کشور برای غلبه بر این مشکل، راه حل ذهن آگاهی را با موفقیت آزمایش کرده و پیشنهاد داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینترنت به عنوان یکی از مهم ترین اختراعات قرن بیستم، نحوه ارتباط مردم با دیگران، انتشار اطلاعات، انجام کسب وکار و سرگرمی را تغییر داده است.

همچنین وجود گوشی های هوشمند همراه که به اندازه کافی کوچک هستند و به طور مرتب همراه فرد بوده و بسیار کاربرپسند هستند، کارکردهای بشر امروز را متفاوت ساخته است.

اما باوجود چنین پیشرفت هایی، اگرچه هر لحظه امکان برقراری رابطه با دوستان وجود دارد، جنبه های منفی این ابزار جدید نیز خود را آرام آرام نشان داده اند؛ برای مثال، رفتارهای اعتیادآور با افزایش استفاده از اینترنت بیشتر شده اند.

به گفته متخصصان، اعتیاد به اینترنت به معنای عدم توانایی در کنترل استفاده شخص از اینترنت است که درنهایت باعث مشکلات روان شناختی، اجتماعی و مشکلاتی در مدرسه، دانشگاه یا کار و زندگی فردی می شود.

درواقع، اعتیاد به اینترنت در سطح وسیع، استفاده بیش ازحد از اینترنت های رایانه، تبلت و گوشی است که زندگی فردی و اجتماعی را مختل می کند و در صورت وابس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهن آگاهی، کلید غلبه بر اعتیاد به اینترنت

ذهن آگاهی، کلید غلبه بر اعتیاد به اینترنت