مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 05:002021-11-22فرهنگي

شناسایی 30 بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از شناسایی 30 بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این بناها را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

- محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته بناهای دارای ارزش تاریخی در شهرستان نهاوند به درستی و آن طور که باید حفظ نشده اند که بتوانیم مانند شهرهای کاشان و یزد از این بناها بهره مند شویم.

وی افزود: اخیرا اداره میراث فرهنگی شهرستان با اقدام خوبی که انجام داده 30 بنای دارای ارزش تاریخی در نهاوند را شناسایی کرده است و برای ثبت این 30 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی پرونده نیز تشکیل داده ایم.

جانجان تصریح کرد: برای حفظ و نگهداری این آثار تاریخی شهرداری باید از تخریب این بناها جلوگیری کند که در این زمینه ما با شهرداری نهاوند مکاتبه کردیم و لیست این 30 بنای تاریخی را به شهرداری اعلام کردیم.

وی ادامه داد: برای حفظ بافت تاریخی شهر و این تک بناهای تاریخی، شهرداری و سایر دستگاه ها هم باید به میراث فرهنگی کمک کنند و تلاش کنیم که این بناها را حفظ کنیم زیرا این بناهای تاریخی هویت و اصالت ما هستند.

جانجان حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی را وظیفه همه دستگاه ها و شهروندان عنوان و تاکید کرد: اگر بناهای تاریخی ما تخریب شود و یا به شکل امروزی بازسازی شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 30 بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند

شناسایی 30 بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند