مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 05:102021-11-22دانش

چرا کتاب نمی خوانیم؟


اگر کتابی در کتابخانه دارید که خوانده اید یا تمایلی به خواندنش ندارید به مراکز تبادل کتاب یا جاهایی که کتاب دست دوم می خرند، ببرید.

اگر به دیگری ببخشید که بسی نکوتر.

- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دلایل کتاب نخواندن را تشریح کرد.

علی باجلان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتاب نمی خوانیم چون از کتاب خواندن خوشمان نمی آید و نمی دانیم که بسیاری از این خوشم می آیدها و خوشم نمی آیدها به کلی بی اعتبار هستند، زیرا براساس آموخته های تلقینی و سلیقه ای و تجارب پیش پا افتاده و دم دستی ما در محیط خانواده، تحصیل و کار و.

و متأثر از افراد عموماً هم سطح با ما شکل گرفته اند و مادامی که با مطالعه و تلمذ از انسان های آگاه تر از ما محک نخوردند، معیار خوبی برای تصمیم گیری ها و انتخاب های ما نیستند.

وی تصریح کرد: کتاب نمی خوانیم چون بر این باور نادرست هستیم که با افزایش سن، عقل نیز به خودی خود رشد می کند درحالی که نمی دانیم رشد عقلی اکتسابی است و با فعالیت و پرورش فکری به دست می آید و بهترین محرک ذهن برای این منظور مطالعه است.

این دکترای کتابداری و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: کتاب نمی خوانیم زیرا فکر می کنیم پیچیده ترین مسائل را در هر عرصه ای می توانیم با ذهن پرورش نیافته و معلومات ناقص خود ساده سازی کنیم اما نمی دانیم که حتی مفاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کتاب نمی خوانیم؟

چرا کتاب نمی خوانیم؟