مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 06:152021-11-22دانش

ایجاد تصاویر 3 بعدی از باکتری ها با روشی جدید


محققان دانشگاه کنتیکت آمریکا در مطالعه اخیرشان یک حسگر تصویربرداری فوق حساس ساخته اند که می تواند به سرعت و با دقت بالا بر رشد باکتری ها نظارت کند.

- محققان دانشگاه کنتیکت آمریکا در مطالعه اخیرشان یک حسگر تصویربرداری فوق حساس ساخته اند که می تواند به سرعت و با دقت بالا بر رشد باکتری ها نظارت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، روش این محققان شامل تاباندن نور لیزر بر یک نمونه باکتری و ثبت تصاویری از آن در جهات مختلف است تا بتوان یک تصویر سه بعدی از باکتری مذکور به دست آورد.

این تصاویر سه بعدی جزییات قابل توجهی در مورد رشد و ویژگی های باکتری ها ارائه می دهند که این امر می تواند به محققان در شناسایی سریع آنتی بیوتیک های مفیدی که قادر به کشتن این باکتری هستند، کمک کند.

تعیین حساسیت آنتی بیوتیکی یک فرآیند چالش برانگیز است و طی آن نمونه باکتریایی که از بیمار جدا شده است، معمولا روی یک محیط مغذی(nutrient medium)، کشت داده می شود.

کارشناسان آزمایشگاه برای انجام این کار باکتری ها را در معرض آنتی بیوتیک های مختلف قرار می دهند و تنها در این صورت است که آنها می توانند ارزیابی کنند که آیا باکتری ها نسبت به داروهای خاصی حساس هستند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد تصاویر 3 بعدی از باکتری ها با روشی جدید

ایجاد تصاویر 3 بعدی از باکتری ها با روشی جدید