مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-22اقتصادي

رد پای توسعه گوشت و شیر دام هزاره سوم در گیلان


رد پای توسعه گوشت و شیر گاومیش، دامی که به دلیل مزایای فراوانی که دارد از آن به عنوان دام هزاره سوم یاد می شود، در گیلان دیده می شود.

- گاومیش حیوانی آب و باتلاق دوست است که پرورش آن مزایای بسیاری دارد.

گاومیش برخلاف گاو که هر علوفه ای را نمی خورد و انتخابی عمل می کند، همه نوع علفی می خورد و این امر موجب می شود که پرورش این چهارپای قانع صرفه اقتصادی زیادی داشته باشد.

طبیعت گاومیش به گونه ای است که در مقابل اغلب بیماری ها از جمله تب برفکی و لمپی اسکین که در گاوها شایع است، مقاوم است و سازگاری این حیوان، نسبت به محیط زندگی بیشتر از دیگر دام هاست و می تواند خود را با شرایط موجود وفق دهد.

شیرگاومیش با ارزش افزوده فوق العاده محمد گلشنی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان 18 هزار راس گاومیش دارد و شهرستان  های رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، بندرانزلی، شفت و ماسال بزرگترین تولیدکنندگان گاومیش در گیلان محسوب می شوند، گفت: شیر گاومیش به علت درصد بالای چربی و ماده خشک بیشتری که دارد برای فرآوری و تولید محصولات لبنی از جمله ماست، کره و شیر خشک، ایده آل است و ارزش افزوده بالایی دارد.

پرورش گاومیش در گیلان اغلب به صورت سنتی است وی افزود: بسیاری از پرورش دهندگان گیلان بصورت سنتی گاومیش پرورش می دهند و هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای توسعه گوشت و شیر دام هزاره سوم در گیلان

رد پای توسعه گوشت و شیر دام هزاره سوم در گیلان