مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 06:352021-11-22بين الملل

استقبال گسترده بین المللی و منطقه ای از توافق سیاسی در سودان


کشورهای مختلف اروپایی و عربی از توافق سیاسی میان فرمانده ارتش سودان و رهبر کودتا و نخست وزیر برکنار شده این کشور استقبال کردند.

- کشورهای مختلف اروپایی و عربی از توافق سیاسی میان فرمانده ارتش سودان و رهبر کودتا و نخست وزیر برکنار شده این کشور استقبال کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی 21، کشورهای تروییکا (نروژ، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا، سوییس و کانادا با صدور بیانیه مشترکی از توافق سیاسی که میان عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و رهبر کودتا و عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده این کشور حاصل شد، استقبال کردند.

کشورهای مذکور ضمن استقبال از بازگشت مجدد حمدوک به پست نخست وزیری در دولت انتقالی افزودند، تعهد مجدد به سند قانون اساسی سال 2019 به عنوان مرجعیت اصلی جهت تکمیل دوره انتقالی و نیز آزادی حمدوک مایه خوشوقتی است و باید تمامی بازداشتی های سیاسی در سراسر سودان نیز فورا آزاد شوند.

در این بیانیه آمده است که تمامی این اقدامات، گام های اولیه برای بازگشت مجدد به دوره انتقالی، نظام قانون اساسی و حاکمیت قانون در سودان است.

کشورهای مذکور در بیانیه خود با ملت سودان و روند انتقالی موفقیت آمیز که به سودان آزاد، دموکراتیک، عادلانه و مسالمت آمیز منتهی می شود، ابراز همبستگی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال گسترده بین المللی و منطقه ای از توافق سیاسی در سودان

استقبال گسترده بین المللی و منطقه ای از توافق سیاسی در سودان