مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 06:402021-11-22سياسي

بیله سوار گرفتار بحران خشکسالی است


منطقه بیله سوار به دلایل متعدد از جمله مدیریت نادرست در سال های اخیر دچار بحران های آبی در تامین آب اراضی کشاورزی در این منطقه شده است.

- حجت الاسلام جابر عزیزی بالا بیگلو، امام جمعه شهرستان بیله سوار استان اردبیل در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشکلات آبی این شهرستان و دیدار با مدیرعامل جدید سازمان آب این منطقه گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های موجود در بیله سوار، بحث آب می باشد که از چند جهت تبدیل به یک بحران در شهرستان شده است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به بیان چالش های موجود در این منطقه پرداخت و گفت: یکی از این موارد، خشکسالی می باشد که چند سالی است دست به گریبان شمال استان اردبیل شده و به نوعی می توان گفت در این سال ها چرخه آب در این منطقه کم شده است، مورد بعدی که بسیار هم حائز اهمیت است، بحث مدیریت درست آب موجود در بیله سوار است که از سمت سد ارس و خود آفرین است که به سوی این منطقه واقع در شمال استان اردبیل هدایت می شود.

وی افزود: آب هدایت شده به وسیله کانال های بهره برداری که در 50 سال گذشته تعبیه شده بودند از سدها وارد اراضی کشاورزی در چهار شهرستان واقع در شمال استان اردبیل از جمله بیله سوار می شوند.

امام جمعه بیله سوار با بیان این موضوع که تاکنون در طول این سال ها مشکل خاصی در خصوص هدایت آب به تمام زمین های کشاورزی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیله سوار گرفتار بحران خشکسالی است

بیله سوار گرفتار بحران خشکسالی است