مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-22اقتصادي

نماینده گرگان: دولت انحصار صنعت خودرو را بشکند/ قشر متوسط به پایین دیگر توان خرید پراید را ندارند


خودروسازی ایران از اوایل دهه 1330 شمسی تاکنون فراز و نشیب، سروصدا و حاشیه های زیادی را تجربه کرده است.

از تولید پیکان و سمند گرفته تا واردات روزافزون خودروهای خارجی و در نهایت خداحافظی شرکای تجاری در طول 60 سال از تجربه های صنعت خودروسازی ایران است.

روزهای آغازین این صنعت با مونتاژ برخی از مدل های خودرو مانند خودروهای نظامی و شهری جیپ کلید خورد و پس از آن این صنعت به یکباره وارد چرخه تولید شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازار خودرو رقابتی تر شده و با توجه به روابط سیاسی باز و توان قدرت خرید مردم، واردات خودرو نیز افزایش یافت، مهمترین نقطه ضعف خودرو ایران قبل از انقلاب اسلامی ساختار مونتاژ خودرو بوده به گونه ای که هیچ قطعه ای از خودرو در ایران تولید نمی شد و برای مونتاژ واردات قطعات حرف اول را می زد.

از تیرماه 97 واردات خودرو ممنوع شد و حتی تعداد زیادی از  خودروهای از پیش خریداری شده تا پایان سال 98 در صف انتظار خروج از گمرک بودند.

امروزه کیفیت پایین و افزایش بی رویه قیمت خودرو یکی از معضلات این صنعت بوده که به نظر می رسد بدون ورود مسوولان ارشد کشوری به این حوزه، این مشکلات  برطرف نخواهد شد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده گرگان: دولت انحصار صنعت خودرو را بشکند/ قشر متوسط به پایین دیگر توان خرید پراید را ندارند

نماینده گرگان: دولت انحصار صنعت خودرو را بشکند/ قشر متوسط به پایین دیگر توان خرید پراید را ندارند