مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:102021-11-22اقتصادي

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه هندی اکونومیک تایمز، ماه گذشته از قول مقامات این کشور از مناقشه گازی جدید بین ایران و هند خبر داد، - آنچه ایران به عنوان حق کنسرسیوم هندیِ کاشف میدان گازی فرزاد B به رسمیت می شناسد سهم کنسرسیوم هندی در مشارکت در توسعه میدان است نه سهم 30 درصدی در بهره برداری از میدان حتی در صورت عدم مشارکت در توسعه ، و دولت هند باید به این موضوع توجه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، روزنامه هندی اکونومیک تایمز، ماه گذشته از قول مقامات این کشور از مناقشه گازی جدید بین ایران و هند خبر داد، بر مبنای گزارش این روزنامه هندی، مقامات دولت هند ادعا کرده بودند که حتی اگر شرکت ایرانی با همکاری یک کشور خارجی دیگر به توسعه میدان فرزاد B در ایران بپردازد، آنها حق 30 درصدی بهره وری از این پروژه را دارند.

یک مقام دولتی هند در این باره گفت: میدان گازی فرزاد B توسط کنسرسیوم هندی کشف شده و به طور طبیعی آنها به تولید رساندن این میدان علاقمند بودند و یک طرح توسعه ارائه دادند اما دولت ایران تصمیم گرفت بدون مشارکت خارجی این پروژه را ادامه دهد .

وی با اشاره به اینکه بسیاری معتقد بودند که کنار رفتن هندی ها از توسعه میدان فرزاد B یک عقب نشینی برای هند است، مدعی شد: اما همه این پروژه از دست نرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب

فرار به جلوی دولت هند در طرح ادعای سهم 30 درصدی میدان گازی فرزاد ب