مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:152021-11-22دانش

تلاش محققان دانشگاه یزد برای تولید لباس های جاذب انرژی


محققان دانشگاه یزد در صددند تا با استفاده از فناوری های جدید، اقدام به طراحی و تولید منسوجات پیشرفته الکترونیک و جاذب انرژی کنند.

- مهدی حسن زاده استادیار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد ضمن اعلام این خبر به تشریح فعالیت ها و اقدامات نوآورانه محققان نساجی در دانشگاه یزد پرداخت و گفت: عمده فعالیت های پژوهشی ما در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد در زمینه منسوجات پیشرفته و نانو فناوری منعطف بوده تا بتوان منسوجاتی با خواص و ویژگی های منحصر به فرد ارایه داد.

وی با توجه به مقالات علمی چاپ شده، نمونه های نیمه صنعتی و طرح های صنعتی که از سوی دانشجویان و محققان کشور در زمینه منسوجات پیشرفته و نانو فناوری کار شده است، گفت: فعالیت های گسترده ای در این زمینه در کشور صورت گرفته و نمونه هایی همچون فوق آب گریزی و ضد لک و گل و لای در قالب پوشاک کاربردی در حال صنعتی شدن است.

حسن زاده با بیان اینکه در سایر حوزه های تخصصی نظیر متعادل کنندگی دما فعالیت هایی در دست اقدام است، اذعان کرد: در تلاشیم تا به سمتی حرکت کنیم که بتوان این منسوجات و تکنولوژی های جدید را به سمت نمونه های صنعتی هدایت کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر لباس هایی بر پایه فناوری منسوجات الکترونیک در دست طراحی و تولید است که با ایجاد مدارهای انعطاف پذیر، از ویژگی های الکترونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محققان دانشگاه یزد برای تولید لباس های جاذب انرژی

تلاش محققان دانشگاه یزد برای تولید لباس های جاذب انرژی