مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-22اقتصادي

چرا زعفران گران شد؟


رییس اتحادیه صادر کنندگان زعفران، علت افزایش قیمت زعفران را کاهش تولید دانست و گفت: کاهش تولید زعفران به علت خشکسالی در کشور بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازصدا و سیما؛ آقای غلامرضا میری رییس اتحادیه صادر کنندگان زعفران در ارتباط با رسانه ملی افزود: خطر بی آبی و بحران آب در ایران، بخش کشاورزی را تهدید می کند و یکی از دلایل افزایش قیمت زغفران در این چند هفته کاهش تولید بوده است و همچنان کشاورزان در حال برداشت این محصول هستند و آمار دقیقی از مقدار برداشت را نداریم و این در حالی است که در این سال ها قیمت کالا ها افزایش داشته که در برابر آن محصول زعفران هیچ افزایش قیمت نداشته است.

وی اضافه کرد: در این سال ها کشاورزان به دلیل هزینه های جانبی و کم بودن قیمت آن دیگر رغبتی برای کشت نداشتند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران با اعلام این خبر گفت: خشکسالی و عدم توجه دولت به کشاورزان ممکن است باعث شود تولید و صادرات زعفران در سال های آینده کاهش پیدا کند! وی گفت؛ ما صادرکننده هستیم و قیمت زعفران هنوز به حد نرمال قبمت های جهانی نرسیده است و یا این افزایش قیمت کمی نزدیکتر به این حد شده ایم و همانطور که میدانید 85 درصد تولید زعفران جهان از ایران است و بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان هستیم و در صورت رسیدن به جایگاه اصلی در دنیا و صادرات با بالا رفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زعفران گران شد؟

چرا زعفران گران شد؟