مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-22اقتصادي

چه خبر از ETF ها؟


ارزش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) دولتی یا همان دارایکم و پالایشی یکم، همسو با نوسانات بازار سرمایه صعودی یا نزولی می شود و در حال حاضر و با وجود ریزش های پی درپی بازار سرمایه، - ارزش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) دولتی یا همان دارایکم و پالایشی یکم، همسو با نوسانات بازار سرمایه صعودی یا نزولی می شود و در حال حاضر و با وجود ریزش های پی درپی بازار سرمایه، دارایکم همچنان در سود ایستاده درحالی که پالایشی یکم هنوز هم زیر قیمت روز عرضه معامله می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال گذشته و درحالی که شاخص کل بورس برای گذر از مرز دو میلیون واحد کمین کرده بود، وعده عرضه سه صندوق دولتی در قالب ETF از سوی دولتمردان داده و قرار شد صندوق نخست بانکی و بیمه ای، صندوق دوم پالایشی و صندوق سوم خودرویی و فلزی باشد.

دولت بنا داشت باقیمانده سهم خود در برخی بانک ها، بیمه ها، پالایشگاه ها، شرکت های خودرویی و فولادی را در بازار عرضه و از این طریق سهام خود را به مردم واگذار کند.

این صندوق ها با 20 تا 30 درصد تخفیف به مردم واگذار شد و هر ایرانی دارای کد ملی می توانست خریدار آن ها باشد.

دارایکم هنوز در سود است بر این اساس، صندوق اول با نام دارا یکم در اوایل تابستان سال گذشته عرضه و در سوم تیرماه قابل معامله شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از ETF ها؟

چه خبر از ETF ها؟