مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 09:352021-11-22اجتماعي

چاه هایی که آب از جان زمین می کشند


با وجود چاه های غیر مجاز در کهگیلویه فریاد تشنگی در آینده نه چندان دور از دل زمین برمی خیزد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، زنگ خطر سقوط آب های زیرزمینی و تشنگی زمین به خاطر برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و کاهش نزولات جوی به صدار درآمده است.

زمین این مادر طبیعت که عهده دار رفع تشنگی زندگان است اما غم به یغما رفتن آب از سفره های اعماقش صدای ناله اش را بلند کرده و فریادرس می طلبد.

خاک تشنه و دردهای ناشی از کم بارشی این سال ها زخم زمین را عمیق تر کرده است طوری که در دشت های بی آب زمین دهان باز کرده و تشنگی اش را فریاد می زند.

دشت های وسیع کهگیلویه در مجاورت رودخانه های جاری سال هاست مصداق بارز آب در کوزه و تشنه لبان بوده و کشاورزان را بهس مت حفر چاه ها برای کشیدن آب از جان زمین سوق داده است.

موضوعی که به کرار از تریبون مطالبه گری نماز جمعه هم مطرح شد اما آنچه بی خیال از این قضیه می گذرد آب های روانی است که در بی تفاوتی ذهن ملول مسؤولان شهرستان و استان روانه دیگر استان ها شده و به کشاورزی آنها رونق می بخشد.

  با توجه به کاهش میزان نزولات جوی سال آبی گذشته نسبت به سال های قبلی در میانگین بلندمدت به دلیل کاهش میزان بارندگی ها با خشکسالی مواجه بودیم لزوم برنامه ریزی و صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه هایی که آب از جان زمین می کشند

چاه هایی که آب از جان زمین می کشند