مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 10:552021-11-22اقتصادي

نبود صنایع فرآوری، باعث تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی خراسان شمالی شده است


معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نبود صنایع فرآوری، باعث تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی و نیمه فعال شدن برخی از معادن در خراسان شمالی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی اصغر رضازاده، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام نبود صنایع فرآوری که باعث تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی استان شده است، اظهار کرد: علاوه بر تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی، تعدادی از معادن سنگ تزیینی و هماتیت (سنگ آهن) هم غیرفعال هستند یا با ظرفیت بسیار پایینی کار می کنند.

  وی افزود: از آن جایی که حمل مواد معدنی برای فراوری به دیگر استان ها، صرفه اقتصادی ندارد این معادن اکنون تعطیل هستند.

  معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معادن هماتیت، تولیداتشان را تنها برای مصرف کارخانه سیمان ارسال می کنند در حالی که اگر واحد فراوری باشد علاوه بر ارزش افزوده، اشتغال زایی هم ایجاد می شود.

  وی ادامه داد: برای ایجاد صنایع فرآوری نیاز به مشوق هایی از جمله پرداخت تسهیلات کم بهره و فراهم شدن زیرساخت هاست که تاکنون در این زمینه مشوقی نبوده که باعث جذب سرمایه گذار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع فرآوری، باعث تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی خراسان شمالی شده است

نبود صنایع فرآوری، باعث تعطیلی معادن کلسیت و خاک صنعتی خراسان شمالی شده است