مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-22ورزشي

فارس جزو برترین های مینی فوتبال کشور است


رییس کمیته مینی فوتبال استان فارس گفت: با اینکه کمتر از یک سال از راه اندازی رشته مینی فوتبال در فارس می گذرد، خوشبختانه فعالیت ها در خور توجه بوده و اکنون این استان جزو سه کمیته برتر کشور است.

- مهدی پاک فطرت در گفت و گو با ایسنا، افزود: مینی فوتبال یا گل کوچک شاید همه گیر ترین ورزشی باشد که همه آن را تجربه کرده اند.

از بازی کردن در کوچه پس کوچه ها با توپ پلاستیکی تا در مدرسه و آموزشگاه ها که گاهی کیف و کتاب، نقش تیردروازه را بازی می کرد.

رییس کمیته مینی فوتبال هیئت ورزش های همگانی فارس، افزود: امروز این ورزش مهیج سر و شکل جدی پیدا کرده و فدراسیون جهانی دارد و از سال 2008 مقر آن در کشور چک، راه اندازی و فعال شده و با هدف کاهش مخاطرات، این ورزش از کوچه و خیابان و زمین های چمن مصنوعی هدایت شده است.

وی با بیان اینکه رشته مینی فوتبال هیچ ربطی به فیفا در سطح جهان و فدراسیون ها در سطح کشورها ندارد، گفت: قوانین بازی در این رشته، نو بوده و براساس یازده به یازده نیست؛ قوانین براساس 5 به 5 و 8 به 8 تدوین شده و به نوعی تلفیقی از فوتبال و فوتسال است به طوریکه، بازی 2 نیمه دارد و پنالتی و اوت و تایم آن مثل فوتبال و نگه داشته نشدن زمان بازی مانند فوتسال است؛ همین تناقض زیبا که این رشته شبیه فوتبال و فوتسال بوده اما زیر نظر فیفا نیست، به جذابیت ها م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس جزو برترین های مینی فوتبال کشور است

فارس جزو برترین های مینی فوتبال کشور است