مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 15:202021-11-22سياسي

ضرورت لایروبی رودخانه های زرآباد برای مقابله با سیل


فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان،گفت: برای مقابله با هر گونه سیل احتمالی لازم است رودخانه های فصلی این شهرستان لایروبی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نعمت الله نجاری در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان زرآباد ،اظهار کرد: سیل و طوفان منتظر تصمیم گیری ما نخواهد بود و قبل از وقوع احتمالی سیل باید رودخانه های فصلی این شهرستان لایروبی شوند تا شاهد اتفاقات ناگوار همانند سیل 98 یا طوفان گونو نباشیم.

وی افزود: دایک حفاظتی برای روستاهای که در خطر سیل هستند امری اجتناب ناپذیر است و در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم توسط دستگاه های ذیربط انجام شود.

فرماندار زرآباد ادامه داد: هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه ها غیر قانونی و ممنوع است و باید جلوی این نوع از ساخت و سازها گرفته شود.

نعمت الله نجاری با اشاره به اینکه 80 درصد معیشیت مردم شهرستان زرآباد از کشاورزی است، بیان کرد: تعیین و تکلیف چاه های کشاورزی خواسته به حق کشاورزان این منطقه است و امیدواریم این مورد با نگاه جهادی رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زرآباد قطب کشاورزی استان و پایتخت موزستان کشور است،نیاز است اداره امور آب برای تسهیل خدمت رسانی به کشاورزان زرآباد در این منطقه راه اندازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت لایروبی رودخانه های زرآباد برای مقابله با سیل

ضرورت لایروبی رودخانه های زرآباد برای مقابله با سیل