مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 16:002021-11-22پزشكي

آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در نیشابور همچنان بالاست


معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: علی رغم کاهش موارد بستری تعداد فوتی ها کاهش نیافته و با توجه به اینکه فوتی ها بیشتر در گروه سنی بالای 60 سال هستند، - شاید یکی از دلایل احتمالی افزایش مرگ و میر علاوه بر بیماری زمینه ای، کاهش ضریب ایمنی این افراد و ضرورت تزریق دوز سوم واکسن باشد.

قاسم مشار موحد در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان نیشابور به لحاظ کنترل شیوع بیماری کرونا در شرایط مناسبی قرار دارد و آمار بستری ها خیلی بالا نیست اما این به معنای عادی جلوه دادن شرایط نیست چرا که میزان مبتلایان رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: در واقع آمار فوتی های نیشابور نسبت به آمار کل کشور آمار بالایی نیست اما با توجه به کاهش تعداد بستری ها، پیش بینی و انتظار ما این بود که میزان مرگ ومیر هم کاهش یافته و حتی به صفر برسد اما این اتفاق نیفتاد و در روزهای اخیر آمار فوتی ها به نسبت تعداد بستری ها بالا اعلام شده است.

مشار موحد تاکید کرد: درست است که آمار بستری ها پایین آمده اما این اصلا به معنای کنترل و مهار بیماری نیست چرا که در روزهای اخیر و بنا بر گزارش هایی که از مطب ها و نظام پزشکی دریافت شده، میزان مبتلایان علائم دار بسیار بالاست اما چون این افراد واکسن زده اند و به لحاظ ایمنی در سطح خوبی قرار دارند، علائم شان هم شدید نیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در نیشابور همچنان بالاست

آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در نیشابور همچنان بالاست