مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 21:302021-11-22پزشكي

پیشنهادهایی برای غلبه بر نوسوفوبیا


این روزها با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن تعداد زیادی از مرم جهان با این ویروس تقریباً افراد به دو دسته تقسیم شده اند، عده ای که مبتلا به ویروس هستند و عده ای که به شدت از ابتلا به آن می ترسند.

- رضا حیدری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: داشتن مقداری اضطراب برای تمامی افراد در مواقعی که یک عامل بیماری زا سلامت جامعه را تهدید می کند طبیعی است و در پیشگیری از ابتلا به بیماری بسیار مؤثر است، اما افراد مبتلا به نوسوفوبیا، از اضطراب بیش از حدی رنج می برند بطوریکه ترس و نگرانی از ابتلا به بیماری آن ها را از انجام فعالیت های روزمره باز داشته و باعث اختلال در کلیه فعالیت هایشان می شود.

وی ادامه داد: نوسوفوبیا یا ترس شدید و غیرمنطقی از ابتلا به بیماری، نوعی خاص از انواع فوبیا است که به عنوان ترس از ابتلا به بیماری نیز شناخته می شود که این ترس و نگرانی باید حداقل برای مدت شش ماه در بیمار وجود داشته باشد.

حیدری با اشاره به این که از علائم اصلی این اختلال می توان به ترس و اضطراب شدید در رابطه با ابتلا به یک بیماری که سلامت و زندگی انسان را تهدید می کند اشاره کرد، افزود: این نگرانی ممکن است حتی پس از معاینه توسط پزشک و اطلاع از سلامت جسمی نیز همچنان ادامه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادهایی برای غلبه بر نوسوفوبیا

پیشنهادهایی برای غلبه بر نوسوفوبیا