مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 04:152021-11-23پزشكي

خطرات استفاده از دگزامتازون در بیماران مبتلا به کرونا!


یک متخصص بیماری های عفونی نسبت به استفاده خودسرانه از دگزامتازون در درمان بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و افزود: این دارو در صورت تجویز بی موقع می تواند موجب تشدید تکثیر ویروس کرونا شود.

- خطرات استفاده از "دگزامتازون" در بیماران مبتلا به کرونا! ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماری های عفونی نسبت به استفاده خودسرانه از دگزامتازون در درمان بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و افزود: این دارو در صورت تجویز بی موقع می تواند موجب تشدید تکثیر ویروس کرونا شود.

دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات بسیار استفاده خودسرانه از دگزامتازون در بیماران مبتلا به کرونا، گفت: متاسفانه برخی افراد به محض مشاهده علائم کرونا اقدام به تزریق خودسرانه دگزامتازون می کنند.

وی افزود: این درحالیست که مصرف این دارو در هفته اول ابتلا به کرونا ممنوع است، چرا که می تواند موجب شدت تکثیر این ویروس شود.

وزیری گفت: مصرف خودسرانه دگزامتازون در این بیماران علاوه بر افزایش قند و فشار خون، می تواند موجب بروز فرم شدید کرونا شده و فرد را در وضعیت بدی قرار دهد.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: در هفته دوم بیماری هم دگزامتازون با تشخیص پزشک معالج تنها برای آن دسته از بیمارانی تجویز می شود که واکنش های ایمنی و تخریب بافتی در آنها آغاز شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات استفاده از دگزامتازون در بیماران مبتلا به کرونا!

خطرات استفاده از دگزامتازون در بیماران مبتلا به کرونا!