مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 04:552021-11-23پزشكي

چگونه از هانتینگتون فرار کنیم؟


بیماری هانتینگتون یک بیماری نادر و ارثی است که با درگیر کردن سلول های عصبی در مغز فرد مبتلا، در نهایت منجر به اختلالات حرکتی، فکری (شناختی) و روانپزشکی در او شده و طیف گسترده ای از علائم و نشانه ها را بروز می دهد.

- ایسنا/مرکزی بیماری هانتینگتون یک بیماری نادر و ارثی است که با درگیر کردن سلول های عصبی در مغز فرد مبتلا، در نهایت منجر به اختلالات حرکتی، فکری (شناختی) و روانپزشکی در او شده و طیف گسترده ای از علائم و نشانه ها را بروز می دهد.

بیماری هانتینگتون به یاد دکتر George Huntington که این بیماری را برای اولین بار در سال 1872 توصیف کرد، تحت این عنوان نامگذاری شد.

پاسخ دقیق به سوالاتی نظیر این بیماری چه علائم و ویژگی هایی دارد و فرد چگونه و در چه سنی و با چه روندی درگیر این بیماری شده و برای پیشگیری از ابتلا به چنین بیماری چه باید کرد و از همه مهمتر اینکه آیا آزمایش های ژنتیک می تواند به پیشگیری از آن کمک کند و مردم چه آگاهی هایی در این رابطه باید داشته باشند را در گفت وگو با پزشک متخصص مغز و اعصاب جویا می شویم.

دکتر فهیمه محقق در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیماری هانتینگتون یک بیماری ژنیتکی است که تمارض به صورت اتوزومال غالب دارد، گفت: بدین مفهوم که بیماری هایی که از طریق ژنتیک و از سمت والدین به فرزندان منتقل می شوند از دو منظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از هانتینگتون فرار کنیم؟

چگونه از هانتینگتون فرار کنیم؟