مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-23بين الملل

تحریم های جدید آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه


آمریکا تحریم های بیشتری را در ارتباط با خط لوله گازی نورد استریم 2 وضع کرد و شرکت ترانس دریا و کشتی این شرکت را هدف گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد وزارت خارجه گزارشی به کنگره آمریکا ارائه کرد و نام دو کشتی و شرکت ترانس دریا را که در ساخت خط لوله نورد استریم 2 مشارکت داشته اند، داده است اما جزییات بیشتری درباره کشتی دومی ارائه نکرد.

واشنگتن با این خط لوله 11 میلیارد دلاری که از بستر دریای بالتیک عبور می کند و با دور زدن اوکراین، گاز منطقه آرکتیک روسیه را مستقیما به آلمان می رساند، مخالف است.

نورد استریم 2 با مخالفت شدیدی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی روبرو شده که می گویند این خط لوله وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد.

اما با افزایش قیمت های گاز در هفته های اخیر و بروز خطر قطعی برق در زمستان جاری، دولتهای اروپایی دیگر می گویند این خط لوله برای تامین انرژی حیاتی است.

دولت بایدن اپراتور این خط لوله را از تحریمها معاف کرده و در ژوییه با آلمان در خصوص این خط لوله به توافق رسید.

آلمان موافقت کرد اگر روسیه از انرژی به شکل سلاح در روابطش با اوکراین استفاده کند، دست به اقدام بزند اما این معاهده معیار مشخصی درباره نحوه قضاوت در این باره فراهم نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های جدید آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه

تحریم های جدید آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه