مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:002021-11-23اجتماعي

لزوم حرکت به سمت پیاده محوری در برنامه ریزی های شهری آینده


سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که باید جایگاه انسان را در فضای شهری بشناسیم، لزوم تامین امنیت شهروندان در فضاهای شهری را متذکر و خواستار تغییر نگرش از خودرو محوری به پیاده مداری شد.

- ایسنا/یزد سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر این که باید جایگاه انسان را در فضای شهری بشناسیم، لزوم تامین امنیت شهروندان در فضاهای شهری را متذکر و خواستار تغییر نگرش از خودرو محوری به پیاده مداری شد.

امروزه بحران های مختلف زیست محیطی و اجتماعی پیش آمده در شهرها موجب توجه مدیران شهری به واژه شهر انسان محور شده و آنان را به داشتن رویکردهای انسان محور در اداره شهر ترغیب کرده تا عزم خود را بر بهبود وضعیت پیاده روها و زیباسازی معابر جزم کنند؛ همچنین جامعه شناسان شهری معتقدند که پیاده رو به عنوان مکانی برای ایجاد تعاملات و ارتباطات اجتماعی و شهروندی می تواند به عنوان محلی برای انسجام بیشتر شهروندان مطرح باشد.

به دنبال این ضرورت و با هدف اصلاح و رفع کاستی های پیاده روهای منطقه بافت تاریخی، علیرضا نقوی سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد به اتفاق محمدحسن منصوری زاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از پیاده روهای خیابان امام خمینی (ره)، مسجد جامع یزد و میدان آیت الله شهید بهشتی بازدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حرکت به سمت پیاده محوری در برنامه ریزی های شهری آینده

لزوم حرکت به سمت پیاده محوری در برنامه ریزی های شهری آینده