مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:102021-11-23اقتصادي

فارغ التحصیلان با رتبه های خوب اما بیکار!


یک فعال حوزه کار جایگزین کردن مدرک گرایی به جای نیروی ماهر را غفلتی بزرگ دانست و عدم تناسب رشته های دانشگاهی با نیاز بازار را در بیکاری دانش آموختگان موثر خواند.

- هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مسایل اساسی و مهم در بحث اشتغال، نیازسنجی بازار کار است.

متاسفانه طی این سالها با وجود اینکه تلاشهای زیادی در بحث تحرک بازار کار صورت گرفته ولی از بعضی مسایل غفلت کردیم که گسترش روز افزون و افزایش افسارگیسخته مراکز و مجموعه های دانشگاهی از جمله این مسایل است.

وی ادامه داد: در حالی که دانش آموختگان بسیاری داریم که با رتبه های خوب از دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند اما در بحث خروجی عمدتا با معضل بیکاری آنها مواجهیم و در جذب آنها به بازار کار دچار مشکل هستیم.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: طبعا ورود به دانشگاه و داشتن تحصیلات عالیه در فارغ التحصیلان توقع ایجاد می کند که هر شغلی را نپذیرند، از آن طرف بازار کار به گونه ای نیست که این افراد را سر کار ببرد و شاید یک دلیل آن عدم تناسب رشته دانشگاهی با نیاز بازار باشد.

ابوی خاطرنشان کرد: در یک مقطعی مدرک گرایی را جایگزین افراد ماهر کردیم غافل از اینکه بازار کار و فارغ التحصیلان را باید در نقطه ای به هم متصل کرد و تاکید بر ارتباط صنعت و نیروی ماهر در همین راستا بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ التحصیلان با رتبه های خوب اما بیکار!

فارغ التحصیلان با رتبه های خوب اما بیکار!