مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:202021-11-23پزشكي

ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی دست در کشور


محققان دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی دست بر پایه الگوریتم های یادگیری عمیق شدند.

- محققان دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی دست بر پایه الگوریتم های یادگیری عمیق شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ضد عفونی دست یکی از راه های مهم و مطمئن در پیشگیری از انتقال میکروب ها، باکتری ها و ویروس هاست که با شیوع بیماری کرونا بیش از پیش حائز اهمیت شده و مورد توجه همگان قرار گرفته است.

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل خاصی برای شستشو و ضدعفونی صحیح دست ارائه داده است.

با عنایت به این موضوع، آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با همکاری یک شرکت فناور اولین نمونه دستگاه هوشمند جهت تسهیل در تشخیص فرآیند شستشو و ضدعفونی صحیح و اصولی دست ها را طراحی و اجرا کرده است.

این دستگاه که به سرپرستی دکتر مهدی طالع ماسوله و با همکاری دکتر احمد کلهر اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است، تمامی مراحل صحیح و اصولی ضدعفونی دست را مطابق با دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی به کاربر نمایش داده و با پیگیری و بررسی حرکات دست کاربر توسط دوربین و الگور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی دست در کشور

ساخت اولین نمونه بومی دستگاه تشخیص صحیح شستشو و ضدعفونی دست در کشور