مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-23پزشكي

فریب داروهای چاقی، لاغری و زناشویی تبلیغات برون مرزی را نخورید


کارشنارس تجویز و مصرف منطقی داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به شهروندان نسبت به تبلیغات برون مرزی و فضاهای مجازی مبنی بر داروهایی برای چاقی و لاغری و مباحث زناشویی هشدار دارد.

- دکتر مجید حنیفه در گفت وگوبا ایسنا اظهار کرد: این داروها هیچ گونه اصالت و اطمینانی برای مصرف نداشته و افراد نباید فریب این تبلیغات را بخورند چرا که برخی از آنها سلامت افراد را تهدید می کند و تنها برای خالی کردن جیب شهروندان بوده و غیر مجاز هستند.

وی افزود: دارویی از نظر مجموعه غذا و دارو مورد تایید است که برچسب اصالت داشته باشد و این موضوع در تمامی داروخانه ها رعایت می شود اما داروهای غیر مجاز در خارج از داروخانه ها و از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار می گیرد که توصیه می شود شهروندان تحت هیچ شرایطی به این داروها اطمینان نکنند.

وی با بیان اینکه برخی عطاری ها اقدام به فروش کپسول های دست سازی می کنند؛ تصریح کرد: این نوع محصولات که فاقد اطمینان هستند برای شهروندان خطر آفرین بوده و حتی در برخی موارد جان آنها را به خطر می اندازد.

حنفیه ادامه داد: از عطاری ها نظارت و بازرسی ها به صورت مداوم انجام می شود، اما این نوع محصولات به دور از چشم بازرسان ممکن است به فروش برسد و یا در مکانی غیر از عطاری عرضه می شود که خود شهروندان باید عاقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریب داروهای چاقی، لاغری و زناشویی تبلیغات برون مرزی را نخورید

فریب داروهای چاقی، لاغری و زناشویی تبلیغات برون مرزی را نخورید