مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-23پزشكي

راه ارتباط با فرد«اتیسمی»چیست؟


کارشناس ارشد کودکان استثنایی گفت:مهم ترین و مطمئن ترین منبع اطلاعاتی در رابطه با برخورد با یک فرد داری اختلال اتیسم، اطلاعات مراقب اصلی و همراه اوست.

- محمدعلی میری،کارشناس ارشد کودکان استثنایی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چطور می توانیم یک خانواده دارای فرزند اتیسمی را همراهی کنیم؟ ،گفت: این افراد به دلیل مشکلات ناشی از اختلال اتیسم، در مراکز درمانی حضور پررنگ تری دارند.

مطب پزشک، آزمایشگاه ها و مراکز توان بخشی از جمله این مراکز هستند.

وی ادامه داد: عموما افراد با اختلال اتیسم طیف شدید و سن پایین با حضور والدین یا همراه، فقط در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند.

خانواده به دلیل ترس از نگاه اجتماع و قضاوت در مراکز تفریحی حاضر نمی شود و عموما در مواقع تفریح، فرزند مراقب داشته و خانواده بدون حضور فرزند دارای اختلال در این مکان ها حاضر می شود.

کارشناس ارشد کودکان استثنایی افزود: در مقابل، طیف خفیف و بزرگسال به دلیل استقلال اندکی که پیدا کرده اند در مراکز تفریح یا فروشگاه ها نیز حضور پیدا می کنند که همچنان به دلیل برچسب های اجتماعی این حضور کم رنگ است.

میری متذکر شد: بیشترین مکان تردد خانواده افراد درگیر با اختلال اتیسم، مکان های مرتبط با حمل و نقل عمومی است؛ چرا که برای دریافت خدمات درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه ارتباط با فرد«اتیسمی»چیست؟

راه ارتباط با فرد«اتیسمی»چیست؟