مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-23بين الملل

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان/ پکن: با این تهدیدات مقابله می کنیم


یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا با عبور از تنگه تایوان وارد دریای جنوبی چین شد و با واکنش تند ارتش این کشور مواجه گردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش زایی مکرر ، در این بیانیه ادعا شده است که حرکت کشتی های آمریکایی در عبور از تنگه تایوان و در دریای جنوبی چین، فعالیتی روتین و معمول بوده و با هدف اعمال حقوق مشروع آزادی ناوبری در تمام آب های آزاد جهان انجام شده است.

نیروی دریایی آمریکا در این باره مدعی شد: عبور این کشتی از تنگه تایوان، نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه ایندوپاسیفیک آزاد و باز است.

ارتش آمریکا در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهند، پرواز کرده، کشتی رانی می کند و به عملیات می پردازد .

ارتش چین نیز در واکنش به این اقدام تنش آمیز نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد که عبور کشتی های جنگی آمریکایی از تنگه تایوان، باعث به وجود آمدن خطرات امنیتی و تضعیف ثبات منطقه ای می شود و هشدار داد که تمام گام های لازم برای مقابله با این تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز، محافظت از استقلال حاکمیتی و تمامیت ارضی خود را انجام می دهد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان/ پکن: با این تهدیدات مقابله می کنیم

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان/ پکن: با این تهدیدات مقابله می کنیم