مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 08:102021-11-23بين الملل

چطور رقابت بین آمریکا و چین هر دو را به فاجعه می کشاند


«بیشتر دموکرات های صاحب نفوذ در سیاست خارجه آمریکا و همتایان جمهوری خواهان آنها، به توافق رسیده اند که در حال حاضر چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

- بیشتر دموکرات های صاحب نفوذ در سیاست خارجه آمریکا و همتایان جمهوری خواهان آنها، به توافق رسیده اند که در حال حاضر چین "بزرگترین" تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه لس آنجلس تایمز در سرمقاله خود نوشته است: دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا معتقدند که با وجود تایوان به عنوان یک کاتالیزور ، احتمال افزایش درگیری و کشمکش بین آمریکا و چین وجود دارد.

هفته گذشته، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا با شی جینپینگ، رییس جمهوری چین نشستی مجازی برگزار کردند؛ با این حال یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هیچ اتفاق و تصمیم جدیدی درخصوص مسئله تایوان صورت نگرفته است.

با مقایسه سیاست های دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا و بایدن درخصوص چین، شباهت ها بیشتر از تفاوت ها است.

چهار ماه پس از مراسم تحلیف بایدن، کورت کمپبل، هماهنگ کننده سیاست منطقه هند-آرام در شورای امنیت ملی اظهار کرد که رویکردی که رهبران آمریکا از دهه 1970 نسبت به چین اتخاذ کرده اند، با شکست مواجه شده است و الگوی حاکم در حال تبدیل شدن به یک رقابت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور رقابت بین آمریکا و چین هر دو را به فاجعه می کشاند

چطور رقابت بین آمریکا و چین هر دو را به فاجعه می کشاند