مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-23فناوري

سواد رسانه در کنار شبکه ملی اطلاعات باید جدی گرفته شود


کارشناس سواد رسانه با بیان اینکه در کنار شبکه ملی اطلاعات موضوع سواد رسانه هم مورد توجه قرار گیرد گفت: در طرح صیانت از حقوق کاربران باید از نظرات متخصصان و صاحب نظران بهره گرفته شود.

- علی درویشی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در دهه اخیر شاهد رشد فناوری و تکنولوزی وابسته به اینترنت و وابستگی زندگی مردم  به آن بوده ایم، اظهار کرد: این وابستگی غیر قابل انکار و به طور قطع آمدن بیماری تصریح کرد: از جمعیت آماری بالای 26 میلیون نفر کاربر جوان هستند که به نوعی یا تولید محتوا کرده یا از محتوای دیگران استفاده می کنند و یا در این فضا می چرخند و به آن دلبستگی دارند.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا قوانینی برای کاربران تدوین و اجرا شده که محیطی امن و ایمن برای آنها ایجاد کرده است، این قوانین برای ساماندهی استفاده از اینترنت طراحی شده نه محدودیت دسترسی و همه مردم و دولت به درستی از این فضا استفاده می کنند.

درویشی گفت: باید مسولان امر به این باور برسند که نت و دنیای آن سطح حکمرانی را تغییر داده و حتی ارتباط مردم با دولت را هم تحت تاثیر قرار داده است، شما تصور کنید برای چند ساعت نت قطع شود چه اختلال بزرگی در سیستم اداره کشور و کسب و کارهای مردم پیش خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواد رسانه در کنار شبکه ملی اطلاعات باید جدی گرفته شود

سواد رسانه در کنار شبکه ملی اطلاعات باید جدی گرفته شود