مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-23سياسي

اهدای کتابخانه شخصی شهید بهشتی به کتابخانه ملی


کتابخانه شخصی شهید آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی برای نگهداری دائمی، حفاظت و صیانت به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد و به یکی از مخازن اصلی این سازمان انتقال یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه شهید بهشتی شامل 2584 نسخه کتاب فارسی و عربی، 315 نسخه کتاب لاتین و 115 منبع غیرکتابی چون نشریه و غیره با پیگیری های اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هماهنگی با خانواده دکتر بهشتی به کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در میان مجموعه اهدایی کتابخانه شهید بهشتی، تعداد 56 نسخه کتاب نفیس چاپ سنگی بازیابی شد و این منابع نفیس در مخازن اهدای سازمان به صورت مجزا نگهداری می شود.

همچنین 22 نسخه کتاب از میان این منابع اهدایی با دست خط شهید آیت الله بهشتی یادداشت نویسی و حاشیه نویسی شده است و این مجموعه به صورت مجزا و به عنوان مجموعه ای ویژه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود.

فرناز محمدی معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آمادگی دارد مجموعه های منابع و کتابخانه های شخصی افراد نامی، نخبگان و غیره را برای نگهداری دائمی دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای کتابخانه شخصی شهید بهشتی به کتابخانه ملی

اهدای کتابخانه شخصی شهید بهشتی به کتابخانه ملی