مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-23اقتصادي

راهکار ژاپن برای جبران تنزل رتبه بندی موسسات علمی


کشور ژاپن به دنبال تغییر نگرش در دوره های آموزشی با بودجه صنعت است و 30 میلیون ین برای شروع ارتباط بین بخش ها سرمایه گذاری می کند.

- به نقل از تایمزهایراجوکیشن، شرکت Nikkei Asia اظهار کرد: ژاپن برای این طرح تا 30 میلیون ین (195 هزار پوند) فراهم خواهد کرد که نیمی از هزینه های 10 دوره همکاری بین دانشگاه ها یا کالج های فنی و شرکت ها ایجاد شده را شامل می شود.

این هزینه مالی تاخیر بحرانی فزاینده در بخش آموزش و تحقیقات ژاپن را هدف قرار می دهد همچنین در بحبوحه تنزل اخیر در رتبه بندی و تحقیقات موسسات ژاپنی در شرایطی که سایر کشورهای آسیایی در جدول بالا می روند، صورت می گیرد.

آکیوشی یونزاوا، معاون دفتر راهبردی بین المللی در دانشگاه توهوکو گفت: مقدار پولی که دولت تامین می کند بسیار ناچیز و نسبتا اسمی است اما هدف آن تغییر نگرش های صنعت و دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر غیرمعمول نیست که صنعت برای دوره های دانشگاهی سرمایه گذاری کند زیرا چنین همکاری هایی در اکثر دانشگاه های پیشرو در ژاپن مشاهده می شود اما هنوز این تعداد اندک است.

تاکهیکو کاریا، استاد جامعه شناسی دانشگاه آکسفورد گفت: اگرچه میزان بودجه اندک بود اما این ابتکار نشان دهنده یک تغییر بزرگ برای آموزش عالی ژاپن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار ژاپن برای جبران تنزل رتبه بندی موسسات علمی

راهکار ژاپن برای جبران تنزل رتبه بندی موسسات علمی