مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-23بين الملل

دوز سوم واکسن کرونا را می توان متفاوت تزریق کرد؟


بسیاری از افراد که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند اکنون به دلایل مختلف به دنبال تزریق واکسن دیگری به عنوان دوز سوم هستند.

- جی پلاس ، به نقل از پایگاه خبری مجله آمریکایی تایم، در حالی که تزریق دوز سوم واکسن کرونا (دوز تقویتی یا همان بوستر) در شماری از نقاط جهان آغاز شده است، شاید برای افراد این پرسش پیش آید که آیا می توان دوز سوم را متفاوت از آنچه که در دوز اول و دوم زده اید، تزریق کرد یا خیر.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ به نوشته مجله تایم، هم اکنون دوز های تقویتی برای هرکسی که واکسن تک دوزی جانسون اند جانسون را دست کم دو ماه پیش تزریق کرده، توصیه می شود.

همچنین در میان افرادی که در آمریکا واکسن های با فناوری mRNA که ساخت شرکت های فایزر- بیون تک و نیز مدرناست را تزریق کرده اند، امکان واکسن تقویتی برای آن دسته از افراد مسنی که دست کم شش ماه از تزریق دوز دوم شان گذشته است، افراد دارای بیماری زمینه ای و افرادی در معرض محیط های دارای ریسک بالای بیماری قرار دارند، فراهم است.

اما آنچه مسئله را پیچیده تر می کند، آن است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) گفته است افرادی که واجد شرایط دوز تقویتی کرونا هستند، می توانند هریک از سه واکسن موجود در این کشور (فایزر- مدرنا- جانسون اند جانسون) را به عنوان دوز تقویتی مصرف کنند و فرقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوز سوم واکسن کرونا را می توان متفاوت تزریق کرد؟

دوز سوم واکسن کرونا را می توان متفاوت تزریق کرد؟