مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 10:402021-11-23سياسي

کاهش حوادث شغلی، دغدغه وزارت کار


موضوع صیانت از نیروی انسانی یکی از دغدغه های مهم وزارت کار به شمار می رود و وزارت کار تاکید دارد که کاهش حوادث شغلی و صیانت از نیروهای انسانی باید از رویکردهای مهم بازرسان کار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی تردید نقش بازرسان کار در لزوم توجه به اجرای قوانین کار در محیط های کارگری و پیشگیری از وقوع حوادث حیاتی و ضروری است.

امروز بحث پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین نامه های قانونی از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می رود که در کاهش هزینه های اضافی ناشی از حوادث موثر است.

طبق استانداردهای جهانی به ازای هر 10 هزار نفر وجود یک بازرس کار نیاز است این در حالی است که در کشور ما به ازای هر 15 هزار نفر یک بازرس کار وجود دارد.

تازه ترین گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار نشان می دهد که تعداد بازرسان کار آموزش دیده مرد و زن در سال گذشته نسبت به سال 1398 افزایش داشته و بر همین اساس ارائه دوره های آموزشی نیز بیشتر شده است.

علی حسین رعیتی فرد ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع صیانت از نیروی انسانی را یکی از دغدغه های مهم وزارت کار می داند و می گوید: صیانت از نیروهای انسانی و کاهش حوادث شغلی باید از مهمترین رویکردهای بازرسان کار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حوادث شغلی، دغدغه وزارت کار

کاهش حوادث شغلی، دغدغه وزارت کار