مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 11:202021-11-23پزشكي

واکسیناسیون توان خواهان در منزل انجام می شود


واکسیناسون افراد توان خواه و سالمند در صورت لزوم در منزل انجام می شود.

- ، محمد مهدی امین ظهر سه شنبه در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون طرح ضربتی پوشش حداکثری واکسیناسیون با عنوان شهدای سلامت اظهار داشت: روند اپیدمی در کشور همچنان کاهشی است، در حالی که تا چند ماه پیش در راهرو بیمارستان ها نیز بیمار بستری بود الان بسیاری از تخت ها خالی است.

وی افزود: در اصفهان از بستری هزار و 500 بیمار در ماه های گذشته به بستری 727 نفر و از تعداد بیمار آی سی یو 400 نفر به 145 نفر رسیده ایم، همچنین در تعداد مرگ و میر با روند ثابت با شیب منفی کند روبه رو هستیم که مرگ روزانه 9 نفر را به همراه دارد.

رییس مرکز بهداشت اصفهان در خصوص پوشش واکسیناسیون در گروه های سنی تصریح کرد: از جمعیت بالای 12 سال 77 درصد دوز اول و 62 درصد دوز دوم و از جمعیت 12 تا 18 سال که عمدتاً جمعیت دانش آموزی را شامل می شود 72 درصد دوز اول و 49 درصد دوز دوم را دریافت کرده اند که با توجه به آغاز آن از مهرماه روند بسیار خوبی تلقی می شود.

هدف رشد 8 درصدی واکسیناسیون وی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون شهدای سلامت گفت: مهم ترین خصوصیت این طرح پیگیری فعال برای تزریق واکسن است و هدف رساندن پوشش واکسن از 77 درصد به 85 درصد تا 20 آذر ماه است که عملی شدن آن نقش مهمی در ایمنی جمعی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون توان خواهان در منزل انجام می شود

واکسیناسیون توان خواهان در منزل انجام می شود