مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 17:102021-11-23سياسي

در اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات چه گذشت؟


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت سیزدهم گفت: با عزمی که دولت برای مبارزه با فساد دارد، استفاده از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می تواند گام جدید دولت برای شفافیت و مبارزه با فساد باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت سیزدهم با حضور محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میثم لطیفی- معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و اعضای این کمیسیون در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی رییس جمهور در انتخابات، موضوع شفافیت و مبارزه با فساد بود، اظهار کرد: ایشان معتقدند رفع فساد باید از منشا انجام شود نه زمانی که موضوع به قوه قضاییه می رسد.

بنابراین دستگاه های اداری باید به شکلی مدیریت شوند که زمینه های بروز فساد در آن ها از بین برود و یکی از ابزارهای جلوگیری از فساد، شفافیت است.

وی ادامه داد: در مورد انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قانون خوبی در مجلس به تصویب رسیده است، اما آماری که در خصوص مراجعات مردم به این قانون از زمان تصویب تا به امروز شاهد هستیم، نشان می دهد انتظاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات چه گذشت؟

در اولین جلسه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات چه گذشت؟