مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 19:052021-11-23بين الملل

پنتاگون: بالگرد جدید بایدن برای پرواز های اضطراری ایمن نیست


پنتاگون از تعویق پرواز بالگرد جدید رییس جمهور آمریکا به دلیل نامناسب بودن از لحاظ عملیاتی به ویژه در مواقع بحرانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک شبکه خبری آمریکایی سه شنبه شب به وقت تهران گزارش داد که پرواز نخست بالگرد جدید جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده پس از هشدار واحد آزمایش پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گزارش داده است که این بالگرد  ساخت شرکت لاکهید مارتین به خصوص در مواقع اضطراری، هنوز از نظر عملیاتی مناسب یا به اندازه کافی قابل اعتماد نیست  و به این همین دلیل استفاده از این بالگرد به تعویق افتاده است.

به گفته یک مقام آمریکایی که مایل به افشای نامش نبود، دولت بایدن هنوز مشخص نکرده که آیا این بالگرد می تواند به بهره برداری برسد یا خیر، زیرا هنوز در حال ارزیابی ایمنی قرار داد.

این مقام آمریکایی افزود که دفتر نظامی کاخ سفید جدول زمانی را در این زمینه تعیین خواهد کرد.

بر اساس گزارش دفتر آزمایش پنتاگون که برای مقامات ارشد دفاعی تهیه شده، این بالگرد در برآورده کردن الزامات قابلیت اطمینان بخشی، در دسترس بودن یا نگهداری عملکرد مناسبی نداشته است.

برنامه ساخت بالگرد پنج میلیارد دلاری وی اچ-92  جهت جایگزینی با ناوگان قدیمی کنونی است که توسط رییس جمهور و سایر مقامات ارشد آمریکا استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: بالگرد جدید بایدن برای پرواز های اضطراری ایمن نیست

پنتاگون: بالگرد جدید بایدن برای پرواز های اضطراری ایمن نیست