مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 20:352021-11-23فرهنگي

توازن میان ادبیات حیوانی و ادبیات رئال


عباس جهانگیریان با بیان این که کم شدن ادبیات حیوانی جای نگرانی ندارد می گوید: در ایران دو جریان ادبیات حیوانی و ادبیات رئال به موازات هم جلو می آیند و امروز هم توازن حفظ شده است.

- این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره شخصیت های حیوانی و جایگاه آن ها در ادبیات داستانی کودک و نوجوان اظهار کرد: کار ادبیات پاسخ دادن به نیازهای جامعه است؛ اگر روزی به طور کلی شخصیت های حیوانی در داستان ها کم شود، اشکالی در کار نویسندگان، ناشران و یا جامعه به وجود نمی آید زیرا ذائقه مخاطب تعیین می کند که او چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد.

نمی شود کسی را محکوم کرد که چرا این طور است و چرا آن طور نیست.

به نظرم ادبیات راه خود را می رود و مخاطب هم نیاز خود را به نویسنده و ناشر منتقل می کند، این بده و بستان ها وجود دارد و ممکن است در جامعه ای توجه به موضوعی زیاد باشد و در جامعه دیگر کم باشد.

او سپس با بیان این که تغییرات بیشتر در حوزه نوجوانان بوده، گفت: به دلیل این که نوجوانان کم کم از تخیل کودکانه فاصله می گیرند، حس واقع بینی در آن ها باعث می شود دنبال واقعیت های جامعه باشند، او به دنبال مابه ازای خود در داستان است، او نمی تواند مابه ازای خود را در حیوانات پیدا کند از این نظر این اتفاق در ادبیات نوجوان طبیعی است زیرا او د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توازن میان ادبیات حیوانی و ادبیات رئال

توازن میان ادبیات حیوانی و ادبیات رئال