مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:002021-11-24سياسي

گلایه از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری


مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری انتقاد کرد و گفت: برای 60 هکتار بافت تاریخی بیرجند طرح تفصیلی ویژه ای تهیه شده است.

- حسن رمضانی، سه شنبه شب 2 آذر در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: هر سال در قالب طرح باز آفرینی اعتباراتی اختصاص می یابد که در بناها و یا معابر هزینه می شود و برای گسترش بهسازی ها نیاز به همکاری شورا و شهرداری داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: شهرستان بیرجند با دارا بودن 60 هکتار بافت تاریخی ارزشمند چیزی از دیگر شهرهای کشور در این زمینه کم نداریم اما نباید همه اقدامات برای احیا آن توسط میراث فرهنگی با منابع اندک باشد.

وی ادامه داد: با تعامل همه دستگاه ها اتفاقات خوبی در این خصوص می تواند بیفتد همان طوری که در یکی از محورهای مهم بیرجند این کار اجرایی شد؛ در بناهای سال های اخیر یک بنا که بیانگر هویت فرهنگی و معماری گذشته باشد، نداریم و در ساختمان های اداری با پول بیت المال ساخت و سازهای بی هویتی انجام شده و معماری بی هویت سبب به وجود آمدن افراد بی هویتی می شود.

رمضانی بیان کرد: طرح های خوبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرا در بافت تاریخی تهیه شده و از 100 اقامتگاه بوم گردی استان بیش از 95 درصد آنها در بناهای تاریخی ایجاد شده است، اما ایجاد بوتیک هتل در بناها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری

گلایه از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری