مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:302021-11-24اقتصادي

وزارت نیرو تعهدات سرشاخه ها را انجام نداده است


وزارت نیرو تمام تعهدات انتقال آب به قم را انجام داد ولی تعهدات سرشاخه ها را انجام نداده که آب جایگزین مناطقی که بخاطر قمرود خشک شدند را تامین کند.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس آب گفت: وزارت نیرو تمام تعهدات انتقال آب به قم را انجام داد ولی تعهدات سرشاخه ها را انجام نداده که آب جایگزین مناطقی که بخاطر قمرود خشک شدند را تامین کند.

مهندس محمدتقی توکلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 75 درصد سطح جغرافیایی لرستان کوهستان بوده و بقیه استان را دشت و کوهپایه تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: منابع آب لرستان تحت تاثیر بارش و ذوب برف است، شیب ها تند و به همین خاطر بیشتر بارش ها به صورت روان آب از طریق رودخانه ها و زهکش ها از استان خارج می شود.

توکلی اضافه کرد: چون ضخامت آبرفت در دشت ها کم است افزایش و یا کاهش بارندگی به سرعت تاثیرگذار است، لذا لرستان یکی از استان هایی است که خیلی سریع تحت تاثیر خشکسالی قرار می گیرد.

خشکی رودخانه کشکان در طول تاریخ سابقه نداشته است این کارشناس حوضه آب با بیان اینکه رودخانه کشکان در طول تاریخ سابقه نداشته خشک شود و سوال اینجاست چرا خشک شده است؟ بیان کرد: خشکسالی در لرستان تاثیر گذاشته و ذخایر آبی و تخلیه منابع آبی از سازندهای سخت و چشمه ها کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو تعهدات سرشاخه ها را انجام نداده است

وزارت نیرو تعهدات سرشاخه ها را انجام نداده است